4 problémy ve výrazu a jejich řešení

Jsou 3 druhy výrazu a těmi jsou power jerk, squat jerk a split jerk.

Nejčastější varianta je split jerk, neboli rozeskočení nohou do nůžek. Jedna noha (většinou dominantní) se zapírá vepředu, druhá vzadu a měli bychom být zapření do obou nohou rovnoměrně.

Výraz je součást nadhozu. Někteří z nás s výrazem problém nemají, ale naopak jsou tu například mezi námi tací, kteří přemístí téměř vše, ale s výrazem bojují. Jak zlepšit techniku? Jak získat z výrazu lepší pocit? Jak si být více jistý? Popíšu zde několik problémů, se kterými se můžeme u výrazu setkat a jejich možnou nápravu. 

NESTABILNÍ POLOHA NOHOU

U split jerku chceme dosáhnout stabilní polohy. Ale častou chybou bývá, že při provedení splitu jde přední noha přímo před nás a zadní přímo za nás, tato poloha ale není úplně nejstabilnější.

Řešení

Jerk balance

U tohoto cviku se zapřeme správně zadní nohou, přední noha je lehce vykročená. Provedeme výraz s pohybem pouze přední nohou rovně dopředu. Dáváme pozor, aby váha byla rozložená na obou končetinách rovnoměrně a aby celou váhu nepojmula pouze přední noha. 

Split strictpress a pushpress

Nastavíme nohy do správné pozice splitu a z této polohy provádíme strictpress nebo pushpress. Snažíme se o rovnoměrně rozloženou váhu na obou dolních končetinách, činku směřujeme rovně nahoru.

NESTABILNÍ LOKTY

Řešení

Pokud nám povolují lokty když dostaneme činku nad hlavu, můžeme provádět samotný výraz s lehčí váhou a chvíli setrvat v dipu před výrazem a pak v samotném výrazu. Dále je možné experimentovat s různými komplexy, jako například pushpress + paused dip split jerk + split jerk. Také stojí za vyzkoušení výraz s činkou s expandery, na kterých jsou zavěšené kettlebelly, tento cvik je na celkovou stabilitu těla, pohyb kettlebellů se nás bude snažit rozhodit.

ČINKA SMĚŘUJE DOPŘEDU

Řešení

Pokud vyrazíme činku příliš před sebe, přebírá váhu hlavně přední noha a někdy musíme činku dokonce dobíhat. Trénování správně směřovaného dipu by to mělo vyřešit. Například před výrazem provedeme pouze jerk drive, což je pohyb nohou, při kterém rozpohybujeme činku směrem vzhůru, ale neskočíme pod ni. Jako kdybychom chtěli činku vyrazit, ale na poslední chvíli si to rozmysleli.

LEHKÉ PŘEMÍSTĚNÍ, TĚŽKÝ VÝRAZ

Jak už jsme popisovali na začátku, jsou lidi, kteří přemístí všechno, ale sotva vyrazí.

Řešení

Věci, které nám nejdou bychom měli provádět o to častěji, takže zařadit do tréninků více výrazů z boxů/z racku. Není na škodu zařadit další doplňkové cviky jako jerk drive, který jsme si vysvětlili výše a jerk hold, u kterého vezmeme činku jako před výrazem a držíme 5-10 vteřin. Můžeme použít o dost těžší váhu. Je možné u toho provádět lehké pohupy nohou. Cílem je zvyknout si na tíhu činky.

 

Toto byly tipy, které stojí za vyzkoušení. Je ovšem důležitá trpělivost a najít si svůj cit pro činku, vnímání její váhy, jak moc silně si můžeme dovolit provádět různé pohyby, aby neutrpěla technika. Výraz každého z nás bude vypadat vždycky odlišně, všichni nejsme stejně stavění a proto naše těla ve výrazu také budou vypadat jinak. Pouze si dávejme pozor na určité body techniky. Nechtějme, aby náš výraz vypadal jako výraz někoho jiného.

Hodně zdaru!

Pokud chceš začít, zlepšit se a hlavně ušetřit čas tím, že začneš cvičit správně již od začátku – napiš mi.

[wd_hustle id=’1′ type=’social_sharing’/]